امروز: جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
گروه زر حامی برگزاری سومین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه
۱۳۹۳ هشتم آذر
ارسال لینک مطلب به :
لینک ثابت  |  نسخه ی چاپی  |  ارسال برای دوستان  |  نظرات
 

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی ،"حسین طوسی" در اولین نشست سیاستگذاری همایش ملی تعامل بین دانشگاه و صنعت  در استان البرز و در ادامه سلسله نشست های گذشته افزود: مسایل مطرح در این همایش باید جنبه کاربردی به خود بگیرد چرا که تنها طرح دیدگاهها و ارایه مقالات بدون توجه به  ارایه راهکارهای عملی موثر نخواهد بود.

وی اظهار کرد: ایران در تولید مقاله رتبه اول را در جهان داشته ولی متاسفانه در ارتباط میان  تولید فناوری و تکنولوژی استفاده تجاری از آن بسیار ضعیف عمل کرده است.

طوسی ادامه داد: رفع موانع  موجود بین دانش و عمل، استفاده کاربردی از علم و تجاری سازی کردن آن  از اهداف مهم این همایش است.

رییس اتاق بازرگانی با اشاره به پتانسیل های خوب استان در حوزه صنعت و دانشگاه و داشتن مراکز علمی، دانشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی اظهار کرد: باید برای استفاده از این ظرفیتها به گونه ای برنامه ریزی شود تا ضمن استفاده بهینه، بتوان به سمت و سوی ارتباط عملی و کاربردی بین صنعت و دانشگاه حرکت کرد.

طوسی بر اولویت‌  قرار دادن ارائه مقالات و همچنین تجاری سازی و بومی سازی علم و ایجاد اشتغال مولد در استان البرز  تاکید کرد.

وی اضافه کرد: کشاورزی واعمال مدیریت منابع آبی، به دلیل برخورداری این استان، از موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی خاص می‌تواند از محورهای اصلی برگزاری این همایش باشد.

وی با پیشنهاد برپایی نمایشگاه نوآوری و اختراعات در کنار این همایش گفت :مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، می‌توانند اختراعاتی را که قابلیت تجاری سازی و عملیاتی شدن دارند را در این نمایشگاه ارایه دهند.

در پایان این نشست "شادروز رفیعی"به عنوان مسوول امور اجرایی دبیر خانه همایش معرفی شد.

 گروه صنعتی و پژوهشی زر و پارک علم و فناوری استان البرز به همراه  موسسه آموزشی پژوهشی اتاق ایران و اتاق بازرگانی  البرز به عنوان برگزار کنندگان اصلی این همایش تعیین شدند.

دانشگاه‌های خوارزمی، الزهرا(س(، آزاد، علمی کاربردی، پردیس کشاورزی، پارک علم و فناوری، بنیاد نخبگان، گروه صنعتی پژوهشی زر، گروه صنعتی مپنا و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران داوطلب کمیته علمی شدند.

همچنین طراحی نهایی پوستر همایش ملی "تعامل بین صنعت و دانشگاه" را  آموزشکده  فنی و حرفه ای پسرانه  شهید بهشتی  کرج برعهده گرفت.

بررسی  محورهای همایش و همچنین ضرورت و لزوم دعوت از سخنرانهای خارجی به نشست بعدی موکول شد.

در این نشست اعضای هیات رییسه اتاق و جمعی از مدیران ارشد واحدهای تولیدی و صنعتی و روسای  دانشگاه ها حضور داشتند.

سومین همایش ملی "تعامل بین دانشگاه و صنعت " 28 و 29 بهمن ماه به میزبانی  استان البرز برگزار خواهد شد.

اولین ودومین  این همایش ملی  به ترتیب در یزد و کرمان با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق ایران برگزار شده بود.

[ مطالب مرتبط ] گران کردن ماکارونی، اقدامی غیرمسئولانه است
نظرات ارسال شده
ارسال نظر
نام شما
ایمیل
وب سایت  
 
شرح نظر  
عبارت زیر را در کادر وارد کنید

جدیدترین محصولات شرکت ها
نظرسنجي
اطلاع رسانی اخبار مربوط به صنعت مواد غذایی چقدر مفید است ؟


رای  نتایج
تماس با ما
     
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به انجمن صنفی کارفرمایی صنعت ماکارونی استان البرز می باشد .
طراحی و پیاده سازی : شرکت فناوری اطلاعات و ارتباطات راه آفتاب
در حال حاضر شما از مرورگر Internet Explorer نسخه 6 یا 7 استفاده می کنید ، خواهشمند است از نسخه بالاتر این مرورگر استفاده کنید یا مرورگر Mozilla Firefox را که توصیه ما نیز می باشد از اینجا دانلود کنید!